Veelgestelde vragen

Check hieronder de veelgestelde vragen bij Euromaster

Betaling, veiligheid en privacy

Betaling, veiligheid en privacy

1. Op welke manier kan ik betalen?

Euromaster biedt op haar Webwinkel de betaalmethode Ideal, creditcard en Paypal aan. Dit garandeert een beveiligde en directe betaling bij uw eigen vertrouwde bank. Ook is het mogelijk om te betalen tijdens uw afspraak in de vestiging. Tijdens het bestelproces kiest u voor "betalen in vestiging". Wanneer u kiest voor montage aan huis of een franchise vestiging selecteert is dit niet mogelijk.

2. Hoe weet ik zeker dat mijn online betaling veilig gebeurt?

Als u op het punt komt om te gaan betalen, wordt u naar een beveiligde website geleid. Op deze beveiligde site (gehost door Ingenico), vindt de betaling plaats.

3. Kan ik ook korting krijgen op mijn Webwinkel transactie? Kortingen m.b.t. privékaarten kunnen alleen worden ingeleverd bij een vestiging en gelden niet bij een online aankoop in onze Webwinkel. Kortingen d.m.v. een vouchercode zijn wel mogelijk.

4. Waar worden mijn persoonlijke gegevens voor bewaard en gebruikt? Waar uw persoonlijke gegevens voor worden bewaard en gebruikt kunt u nalezen in ons privacy beleid.

5. Waar kan ik de Algemene Voorwaarden, Dislaimer en Privacy voorwaarden vinden? Alle documenten staan vermeld op onze website: Algemene Voorwaarden, Privacy en Disclaimer

Over de website

Over de website

6. Hoe werkt de Webwinkel?

U kunt zoeken naar banden via de zoekfunctie op onze homepagina. U kunt hier de maat van uw banden invoeren via het dropdown systeem. Let er op dat u de bandenmaat invoert, die momenteel op uw auto gemonteerd zijn. U vindt dit op de zijkant van uw huidige banden. Als u uw banden heeft gevonden, ziet u een prijs per band inclusief BTW en afvalbeheersbijdrage. Wanneer u klikt op de knop ‘voeg aan winkelwagen toe’, zult u daarna op een pagina komen, die u een specificatie laat zien van de bandprijs en verplichte services als balanceren en montage. Indien u voor montage kiest is het mogelijk om daarnaast voor optionele services te kiezen. Het is tevens mogelijk om banden te bestellen en los af te halen. U dient de banden wel af te halen in een vestiging. Hierna vult u uw contactgegevens in om uw dichtstbijzijnde vestiging te vinden/of te kiezen voor montage aan huis of op het werk en een datum en tijdstip te selecteren dat u uitkomt. De laatste stap is het online betalen van de afgenomen producten en services. Wij zullen u daarna de boekingsbevestiging per email toesturen.

7. Ik heb een probleem met de Webwinkel, wie kan ik bellen?

Als u een technisch probleem ondervindt met de Euromaster Webwinkel, kunt u contact opnemen met onze Customer Service afdeling. Zij zijn van maandag t/m vrijdag bereikbaar op telefoonnummer 0570-679770. De openingstijden zijn van 8:00 tot 17:00 uur. Ook is het mogelijk uw vraag of opmerking voor ons achter te laten via de contact knop rechts op de pagina of tijdens kantooruren gebruik te maken van de livechat. Wij zullen u dan zo snel mogelijk beantwoorden.

Uw montage afspraak

Uw montage afspraak

8. Kan ik zelf een Euromaster vestiging uitkiezen voor de montage afspraak?
Ja, u kunt een vestiging uitkiezen, die u het beste uitkomt. Of dit nu dicht bij uw woon- of werkadres is. U hoeft alleen uw adres en postcode in te vullen op de pagina ‘Uw gegevens’ en de voor u dichtstbijzijnde vestiging wordt dan getoond.

9. Wordt er contact met mij opgenomen voordat de afspraak plaatsvindt?
Nee, zodra u de bestelling heeft afgerond, ontvangt u van ons een automatische bevestiging per e-mail. De afspraak vindt dan gewoon plaats. Mocht er onverhoopt iets tussenkomen, dan zal de vestiging uiteraard contact met u opnemen.

10. Kan ik de datum of het tijdstip van mijn afspraak wijzigen?
We zullen altijd ons best doen om uw afspraak te wijzigen, mocht u dat willen. Om uw afspraak te wijzigen, kunt u het beste contact opnemen met de door u gekozen vestiging. Het telefoonnummer van de vestiging vindt u op de bevestigingsmail.

11. Wat moet ik meenemen op de dag van de montage afspraak?
Neem aub een kopie van de bevestigingsmail mee. Dit is uw betalingsbewijs!
Het kan zijn dat uw lichtmetalen velgen voorzien zijn van een slotbout. Wilt u in dat geval het speciale sleuteltje meebrengen? Zonder deze sleutel kunnen wij de montage afspraak niet door laten gaan.

12. Hoe lang duurt de montage afspraak?
De afspraak zal maximaal een uur in beslag nemen, tenzij u heeft gekozen voor een airco combi service en fris pakket. Deze werkzaamheden duren ca. 2 uur. Wij zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk weer veilig bij ons weg kunt rijden! Wanneer u er voor heeft gekozen om een combinatie van werkzaamheden uit te laten voeren zal de afspraak uiteraard langer duren.

13. Ik heb betaald voor mijn banden, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?
Neem aub contact op met onze Customer Service afdeling via 0570-679770. Zij helpen u graag verder.

Producten en diensten

Producten en diensten

14. Is de band, die ik bestel altijd voorradig?
De band die u bestelt hoeft niet voorradig te zijn. Vanwege de grote vraag naar (met name winter-) banden, kan het zijn dat wij u moeten laten weten dat de band niet voorradig is. In dat geval doen wij onze uiterste best u een passend alternatief voor te stellen. Wanneer u niet akkoord gaat zorgen wij er voor dat het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk teruggestort.

15. Hoe weet ik welke bandenmaat voor mijn auto geschikt is?
U kunt de bandenmaat aflezen aan de zijkant van de band, die momenteel op uw auto gemonteerd is. Een bandenmaat is opgebouwd uit verschillende onderdelen: breedte, hoogte, inchmaat, snelheidsindex en draagvermogen en ziet er bijvoorbeeld zo uit: 195/65 R 15 91 T. Op de zoekfunctie op onze homepagina staat tevens goed uitgelegd waar u de bandenmaat kunt vinden.
Let op dat u de goede maat banden bestelt, een verkeerde maat kan namelijk niet worden gemonteerd.

16. Hoe weet ik welk merk band geschikt voor mijn auto is?
Alle banden die op de Euromaster Webwinkel vermeld staan, beschikken over een pagina met productinformatie, die de voordelen en details van de band weergeven. U kunt ook onafhankelijke testresultaten per band zien. Deze testresultaten kunnen u helpen bij het kiezen van uw band.
Als u verschillende merken en type banden wilt vergelijken, dan kunt u dat doen door de banden te selecteren die u wilt vergelijken en te klikken op de knop vergelijk.

17.Wat laten de sterren bij de banden zien?
De sterren tonen in één oogopslag het prestatievermogen van de band op verschillende onderdelen. De resultaten van verschillende technische testen, zijn samengevoegd in één waardering.
Het aantal sterren laat u het gemiddelde zien van verschillende technische testresultaten die beschikbaar zijn op het gebied van veiligheid, weggebruik en waar voor geld. Deze testresultaten zijn aangeleverd door een onafhankelijk bedrijf om onze objectiviteit te waarborgen.

18. Is de bandprijs een totaal prijs of zijn er nog bijkomende kosten?
Voor montage van een personenwagenband tot 19 inch berekenen wij een bedrag van € 35,00. Dit is voor montage, balanceren en een ventiel. Voor montage van personenwagenbanden vanaf 19 inch en groter berekenen wij een bedrag van €41,00. Verwijderingsbijdrage (wettelijk) is € 2,06 per band. Het montagetarief voor Runflat banden bedraagt €50,00 per band. Indien u kiest voor het afhalen van de banden, betaalt u alleen de verwijderingsbijdrage.

19. Wat als ik nog extra producten of diensten nodig blijk te hebben?
Onze experts zullen een gratis MasterCheck voor u uitvoeren en wij zullen een advies uitbrengen over de punten die worden gecontroleerd. Als u extra producten of diensten wilt aanschaffen, zullen wij ons best doen deze gelijk uit te voeren. Mocht dat niet uitkomen, dan plannen we een nieuwe afspraak die u uitkomt.

20. Het merk band dat ik wil bestellen is niet beschikbaar?
Als u een band wilt bestellen die niet beschikbaar is, neemt u dan contact op met een Euromaster vestiging bij u in de buurt. Zij kunnen u dan verder helpen. De voor u dichtstbijzijnde vestiging kunt u hier vinden.

21. Wat als ik per ongeluk een verkeerd pakket heb besteld voor mijn auto?
Als u een verkeerd pakket heeft besteld, zal dit aan u worden gemeld. Het juiste pakket zal vervolgens voor u worden geselecteerd. Als dit een voordeliger pakket betreft, zal het verschil aan u worden teruggestort. Mocht het een duurder pakket betreffen, dan kunt u het verschil bijbetalen als u bij de vestiging komt voor uw afspraak.

22.Moet de afspraakdatum ook binnen de actieperiode liggen om gebruik te maken van de actie?
Nee, u kunt tot drie maanden vooruit plannen. Leidend hierin is wanneer u de afspraak maakt en niet voor wanneer u de afspraak maakt. Als u de bestelling plaatst binnen de actieperiode, maakt u gebruik van de actie. De montagedatum of afspraakdatum kan tot 3 maanden later zijn.

23. Is er een mogelijkheid voor vervangend vervoer?
Ja, in de vestiging is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een leenfiets. Het is wel raadzaam om deze van te voren te reserveren. U kunt hiervoor contact opnemen met de vestiging of dit doorgeven middels het beantwoorden van de bevestigingsmail.

24. Kan ik rijden op 2 soorten banden?
Nee, het is niet mogelijk om op een combinatie van bijvoorbeeld 2 zomer en 2 4-seizoenenbanden te rijden. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor de combinatie zomer/winter en winter/4-seizoenen.

Netwerk van vestigingen

Netwerk van vestigingen

25. Wanneer ik een vestiging wil uitzoeken, wordt mijn postcode niet herkend?
In plaats van het invullen van uw complete postcode (bijv. 7418 EC), kunt u het beste het eerste deel van uw postcode invoeren (bijv. 7418). Uw postcode wordt alleen gebruikt om de voor u dichtstbijzijnde vestiging te vinden.