Zakelijk

Werken bij Euromaster

Euromaster is het grootste Europese netwerk voor bandenservice en voertuigonderhoud in Europa. Wij bedienen particulieren, leasemaatschappijen, vrachtwagenparken, landbouw- en industrieklanten en zijn aanwezig in 17 Europese landen met 2.339 vestigingen. Euromaster is marktleider in banden in het Rotterdams Havengebied en ook op luchthaven Schiphol voor al het rijdend materiaal van o.a. KLM Air France, Martinair, Avia partners en EPS. 

Organisatie in ontwikkeling

Als 100% dochter van de Michelin Groep lag de expertise van Euromaster aanvankelijk vooral bij bandenservice, maar inmiddels ontwikkelt de organisatie zich in snel tempo tot een full service garagebedrijf. Wij zijn dan ook regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s die van actie en dynamiek houden, ondernemend en flexibel zijn, en graag mee willen groeien en ontwikkelen met ons bedrijf. Affiniteit met de automotive is een pré maar niet noodzakelijk. Als je bij Euromaster gaat werken, groeit die passie voor automotive vanzelf.

Eerlijk, vakkundig, attent

Dat zijn onze drie kernwaarden die ervoor zorgen dat wij het vertrouwen van onze klanten behouden. En deze waarden zien we dan ook graag terug in talent dat onze teams gaat versterken. Ben je geïnteresseerd en denk je dat werken bij Euromaster echt iets voor jou is? Kijk dan eens in onze vacatures of er een baan voor jou bij zit.

Werken bij - Euromaster

APK monteur worden? Klik hier voor het promotiefilmpje "100 banen campagne van Randstad".

Onze medewerkers aan het woord:

Fred (64), APK KeurmeesterTestimonials - Euromaster

16 jaar werkzaam bij Euromaster Elst

Fred gaat zeer binnenkort met pensioen, maar wil graag nog een lans breken voor het mooie beroep van APK Keurmeester. “Ik doe dit al 34 jaar. Ik behoor tot de eerste lichting uit 1983, toen de APK verplicht werd in Nederland. In het begin moesten we heel veel auto’s afkeuren want er mankeerde van alles aan. Dat waren hectische tijden. Veiligheid voorop, maar een hoop teleurgestelde klanten. Jaren later keken we erop terug als de ‘Simca tijd’. Er reden toen heel veel Simca’s rond, en die hadden echt zoveel gebreken, ongelooflijk.

Er is een hoop veranderd in die 34 jaar. Tegenwoordig moet je bij veel auto’s een bumper weghalen voordat je een lampje kan vervangen. En dan al die elektronica, pff. Geef mij eerlijk gezegd maar een oude auto waar je lekker ambachtelijk aan kan sleutelen. Je heb’ benzine, je heb’ een vonk, dan loopt ie… Maar er zijn ook zaken die in al die jaren niet veranderd zijn. Neem de remleidingen, zelfde eisen, zelfde normen.”

Ga je nog aan auto’s sleutelen na je pensioen, Fred?

“Jazeker, dat is mijn lust en mijn leven. Ik heb een paar oldtimers, en dan bedoel ik ook echte oude auto’s. Een Fiat 509A uit 1926 bijvoorbeeld. Dat was mijn trouwauto destijds. En ik ben trots op mijn Hotchkiss AM2 uit 1928. Die is een paar jaar geleden als trouwauto gebruikt op de bruiloft van Angelique, onze vestigingsmanager. “

 

Testimonials - EuromasterMichel (41), APK Keurmeester

3,5 jaar werkzaam bij Euromaster Elst

Michel werkt al vanaf 1999 als APK Keurmeester en zou niet anders meer willen. “Ik hou van de afwisseling, de verscheidenheid. Elke auto mankeert weer wat anders. Je moet goed opletten en niets mag je ontgaan want het gaat om veiligheid. Ik hou ook van de verantwoordelijkheid die het keurmeesterschap met zich meebrengt. Je moet je vakkennis voortdurend bijhouden om je werk naar behoren te kunnen doen.

Ik doe zo’n 700 APK’s per jaar. De regels veranderen voortdurend, en de auto’s ontwikkelen zich ook in razend tempo. Om dat alles bij te kunnen houden, moeten APK Keurmeesters elke 2 jaar opnieuw examen doen. Soms is iets 2 jaar ervoor geen ‘afkeur’, en een paar jaar later opeens wel. Dat kan verwarrend zijn. Als je heel veel keuringen doet zoals ik, dan weet je het uit ervaring meestal al wel. En dan kom je het examen na een beetje bijleren weer goed door. En soms, als ik iets tijdens een keuring niet meer precies weet, dan check ik het voor alle zekerheid bij onze wandelende APK-encyclopedie Fred.

Michel, hoe komt het dat we in Nederland momenteel moeilijk aan APK-monteurs kunnen komen?

Tja, rijk word je er niet van, maar je verdient er een fatsoenlijke boterham mee. Als je iets met auto’s hebt en graag met je handen werkt, is APK wat mij betreft het hoogste wat je kunt bereiken. Je kunt lekker sleutelen, en je draagt tegelijkertijd verantwoordelijkheid voor de veiligheid van de bestuurder. Het feit dat je elke 2 jaar weer in de boeken moet duiken, kan een belemmering zijn. Maar ja, iedereen moet zich tegenwoordig inspannen om de ontwikkelingen bij te houden.

APK monteur worden? Klik hier voor het promotiefilmpje "100 banen campagne van Randstad".

Werken bij - Euromaster