Zakelijk

Werken bij Euromaster

Euromaster is het grootste Europese netwerk voor bandenservice en voertuigonderhoud in Europa. Wij bedienen particulieren, leasemaatschappijen, vrachtwagenparken, landbouw- en industrieklanten en zijn aanwezig in 17 Europese landen met 2.339 vestigingen. Euromaster is marktleider in banden in het Rotterdams Havengebied en ook op luchthaven Schiphol voor al het rijdend materiaal van o.a. KLM Air France, Martinair, Avia partners en EPS. 

Organisatie in ontwikkeling

Als 100% dochter van de Michelin Groep lag de expertise van Euromaster aanvankelijk vooral bij bandenservice, maar inmiddels ontwikkelt de organisatie zich in snel tempo tot een full service garagebedrijf. Wij zijn dan ook regelmatig op zoek naar nieuwe collega’s die van actie en dynamiek houden, ondernemend en flexibel zijn, en graag mee willen groeien en ontwikkelen met ons bedrijf. Affiniteit met de automotive is een pré maar niet noodzakelijk. Als je bij Euromaster gaat werken, groeit die passie voor automotive vanzelf.

Eerlijk, vakkundig, attent

Dat zijn onze drie kernwaarden die ervoor zorgen dat wij het vertrouwen van onze klanten behouden. En deze waarden zien we dan ook graag terug in talent dat onze teams gaat versterken. Ben je geïnteresseerd en denk je dat werken bij Euromaster echt iets voor jou is? Kijk dan eens in onze vacatures of er een baan voor jou bij zit.

Werken bij - Euromaster

Onze medewerkers aan het woord:

Peter (53), servicecenter manager Werken bij Euromaster - Peter Buijs

Bijna 11 jaar werkzaam bij Euromaster

Ik ben bij Euromaster in dienst gekomen als accountmanager in de regio Amsterdam. Dat heb ik vier jaar met veel plezier gedaan en vervolgens ben ik servicecenter manager geworden. Als accountmanager vond ik het contact met de klanten altijd al het fijnst. Als manager van een vestiging heb ik die contacten nog steeds, maar daarnaast ook omgang met mijn leveranciers en mijn team. Het is die diversiteit die mij aanspreekt. Als vestiging ben je een klein bedrijfje binnen een groot bedrijf.

Natuurlijk moet je je conformeren aan de procedures en richtlijnen die gelden voor de hele organisatie. Naar buiten toe moet Euromaster eenheid uitstralen, we dragen een formule uit die wordt herkend bij elke vestiging, in binnen- en buitenland. Maar binnen de bandbreedte die je krijgt, is er nog best veel vrijheid om je eigen zaakjes te regelen en initiatieven te ontplooien.

Wij werken hier met een vast team van vier personen, en de sfeer is gewoon ontzettend goed. We hebben allemaal ons eigen werk en delen samen de verantwoordelijkheid voor de vestiging. Een corveerooster is hier bijvoorbeeld niet nodig.

Amsterdam 175 is een LSP (Lease Service Point). Dat houdt in dat wij twee keer per jaar gedurende drie maanden de banden wisselen van leaserijders. Zo’n 50 auto’s per dag, dus dan wordt ons team tijdelijk meer dan verdubbeld. Dat zijn hectische tijden, die veel inzet van iedereen vergen, maar we redden het altijd wel weer. En gelukkig is er tussendoor tijd om bij te tanken.

 

Werken bij Euromaster - Rens Nijenkamp

Rens (19), monteur

Werkt zeven maanden bij Euromaster

Ik wist van jongs af aan al dat ik in de autotechniek wilde. Mijn vader en mijn broer zitten allebei in het vak, en ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in auto’s, nou ja, eigenlijk in alles waar banden onder zitten. Dus na de opleiding Autotechniek in Almelo ging ik op zoek naar een baan. Dat was best moeilijk want er is niet veel werk voor jongeren zonder ervaring. Toen hoorde ik van een kameraad van me dat er een bandenmonteur werd gevraagd bij een truckvestiging van Euromaster in Deventer. Ik heb gelijk gesolliciteerd, en ben gelukkig ook aangenomen.

Ik vind Euromaster op het eerste gezicht een hartstikke leuk bedrijf. Tijdens mijn stage werkte ik bij een kleine garage in een dorp, dat was heel anders dan hier. Hier is het veel drukker, meer collega’s, meer aanloop van klanten, het is hard werken, maar daar hou ik van. Dit is weliswaar een truckvestiging maar we doen bijvoorbeeld wel de wissel van winter- naar zomerbanden voor bestelwagens. Dat is flink aanpoten want die chauffeurs willen natuurlijk zo snel mogelijk weer verder kunnen rijden.

Wat mij betreft, blijf ik nog heel lang bij Euromaster werken. Ik wil op termijn ook mijn papieren halen voor 1e Autotechnicus, en voor APK; het zou heel mooi zijn als ik dat vanuit mijn werk kan doen.

Werken bij - Euromaster