Zakelijk

Top 3 positie voor Webwinkel Euromaster!

Onderzoeksbureau WUA! in  Amsterdam heeft onderzoek verricht naar webshops voor het online aankopen van winterbanden. De elementen vertrouwen, imago en kwaliteit speelde een grote rol in dit onderzoek. De Webwinkel van Euromaster staat in de top 3 van Nederland. Aan het onderzoek deden 100 respondenten mee en 19 webshops.

Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat het gebruik van de zoekmachine erg belangrijk is in het oriëntatieproces. Maar liefst 84% van de websites wordt bezocht via een zoekmachine. Daarnaast is prijs voor 49% van de respondenten het belangrijkste koopmotief. Daarna volgt de naamsbekendheid met 24%. En tot slot speelt bij 10% de service een doorslaggevende rol. De Webwinkel van Euromaster scoorde goed op deze onderdelen en heeft daarmee een prachtig resultaat behaald in de top 3.

De Euromaster Webwinkel is in juli 2011 succesvol gelanceerd en inmiddels is het productaanbod aanzienlijk vergroot. Niet alleen banden kunnen via de Euromaster Webwinkel aangekocht worden, maar ook accu’s, een APK afspraak, het inplannen van de uitlijning en een airco service behoren tot de mogelijkheid. In 4 eenvoudige stappen kan een product aangekocht worden en wordt de afspraak in de vestigingsagenda ingepland.

(bron: aftersalesmagazine.nl)