Zakelijk

Michelin introduceert een nieuw label dat de kwaliteit van bandenspecialisten aanduidt: Certified Centre

Het is voor het eerst dat de Franse bandenfabrikant met een eigen label komt. Met deze aanpak zegt Michelin de service aan de consumenten te willen verbeteren. Ook moet het label garanderen dat bandenspecialisten voldoen aan normen rond advies, technische dienstverlening en algemene service voor de eindgebruiker.

Een verkooppunt van een bandenspecialist kan het label ‘Certified Centre' alleen verkrijgen via een audit van minimaal 86 criteria, die wordt uitgevoerd door een extern en onafhankelijk bureau (SGS). Het label is één jaar geldig; om het te hernieuwen moet de bandenspecialist de audit jaarlijks opnieuw laten uitvoeren.

In juni zijn reeds 62 van de Euromastervestigingen geauditeerd en goedgekeurd. De verwachting is dat tegen het einde van 2010 de meeste van de Euromaster vestigingen bezocht zullen zijn en het label van Certified Centre zullen krijgen. Hiermee bewijst Euromaster dat het kwaliteit van dienstverlening en uitvoering hoog in het vaandel draagt.