Zakelijk

Michelin Energy Saver bekroond door consumenten

In een gedragsstudie onder 10.000 Nederlandse consumenten is de Michelin Energy Saver gekozen tot ‘Product van het Jaar 2010‘ in de categorie ‘Auto Ecologisch’. Nederlandse consumenten prijzen de Michelin Energy Saver omwille van zijn aantrekkelijk (58%) en innovatief (62%) karakter en 73 % is tevreden met de aankoop van zijn ‘groene’ Michelin band. Door deze verkiezing mag Michelin samen met de andere winnende producenten dit jaar de titel ‘Product van het Jaar’ op zijn verpakkingen communiceren. “Onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van het logo een stijging van de verkopen betekent tussen de 10 en 40 procent, tot uitschieters van wel 106,4 procent”, aldus Stan van de Vijver, directeur Producten van het Jaar Nederland BV.

Het concept “Producten van het Jaar” werd 23 jaar geleden ontwikkeld in Frankrijk en groeide uit tot de referentie op de verbruikersmarkt in 35 landen. In de Benelux werd het concept in 2005 gelanceerd en kende het een echt succes met de deelname van talloze producten van grote bedrijven. De winnende producten worden bekroond met de Grote Innovatieprijs en mogen een jaar lang het logo “Gekozen Product van het Jaar” dragen.