Zakelijk

Grootschalig onderzoek over de toekomst van autorijden

Het bandenmerk Goodyear gaat onderzoek doen naar de toekomst van het autorijden met het doel in kaart te brengen hoe de Nederlandse automobilist denkt dat we in 2014 zuiniger rijden, ons geruislozer en efficiënter over de weg bewegen en zodoende veiliger van A naar B komen. Heel autominnend Nederland wordt uitgenodigd om via www.goodyearzeppelin.com (offline) zijn of haar mening te geven in wat het grootste onafhankelijke onderzoek onder automobilisten ooit belooft te worden. De resultaten van het onderzoek worden aangeboden aan de toekomstige minister van Verkeer en Waterstaat. Bovendien maakt iedere deelnemer kans om ons wegennet eens vanuit een ander perspectief te bekijken: tijdens een vlucht in de Goodyear Zeppelin.

 

De toekomst van het Nederlandse wegennet

De Nederlandse autowegen puilen uit. Het gevolg: eindeloos lange files en gefrustreerde automobilisten, maar ook meer CO2-uitstoot en meer geluidsoverlast. Het is een ernstig probleem, dat dringend een oplossing behoeft. Daarom organiseert Goodyear een landelijk onderzoek genaamd ‘Grip op de toekomst’. Hoeveel mensen zijn bereid te betalen om niet in de file te hoeven staan? Wat is nu echt de beste manier om brandstof te besparen? En wat wordt gezien als  een groter gevaar op de weg: bellen tijdens het rijden of bumperkleven? Door middel van deze en andere vragen schetst het onderzoek straks een duidelijk beeld van de toekomst van het autorijden, gezien door de berijders van het wegennet zelf.

 

Zeppelin view

Of u nu een zondagsrijder bent, of iedere dag in de file staat, Goodyear zoekt zoveel mogelijk automobilisten die willen meedoen aan dit grootschalige onderzoek. De uitvoering hiervan ligt in handen van TNS NIPO en de resultaten worden op 2 juli 2010 bekendgemaakt. Meedoen kan ook iets bijzonders opleveren: degene met het meest originele idee voor brandstofbesparing wint een trip in de Goodyear Zeppelin. Deze Zeppelin is het perfecte voorbeeld van een innovatief, veilig en energiezuinig vervoersmiddel en is uitermate geschikt om de beperkingen van ons wegennet op niet-alledaagse wijze te bekijken.