Zakelijk

Euromaster Raalte beste autogarage van Nederland

Op 30 maart werd bekend gemaakt welke autobedrijven zich een jaar lang de beste garages van Nederland mogen noemen. Zestig autobedrijven met de beste klantwaardering op vergelijkingssite BesteGarage.nl ontvingen de Topper Awards 2016. Landelijk winnaar is Euromaster uit Raalte, met een gemiddelde waardering van 8,9 en nagenoeg geen negatieve beoordelingen. Op de tweede en derde plaats eindigden twee autobedrijven uit Amsterdam. Vooral transparantie en klantgerichtheid zijn belangrijk bij de waardering van een garage, blijkt uit de klantreviews op BesteGarage.nl.

Euromaster team Raalte

Succesformule

“De autobezitter is kritischer geworden en wil weten waar hij voor betaalt”, zegt Steven Kop, directeur van BesteGarage.nl. “Naast transparantie hecht de autobezitter steeds meer waarde aan klantgerichtheid en een flexibele houding. Dat betekent een goede reactiesnelheid en ruimte voor spoedgevallen, maar ook dat de klant desnoods wordt thuisgebracht als dat nodig is.” Dit blijkt uit de meer dan 70.000 reviews die de website inmiddels bevat over de ruim 13.500 Nederlandse autobedrijven die zijn aangesloten op het onafhankelijke platform.



Kwaliteit

De kleine receptieruimte bij Euromaster Raalte oogt gezellig rommelig. Klanten schuiven aan de leestafel aan en wachten op hun auto met koffie, krantje en gratis wifi. De werkplaats daarentegen is verrassend ruim en overzichtelijk. Ondanks dat er vijf auto’s tegelijk op de brug staan, wordt er ordelijk en efficiënt gewerkt en loopt niemand elkaar in de weg. “Een plaats voor alles en alles op zijn plaats”, zegt directeur Car Services Jos Gesthuizen van Euromaster Nederland. “Op al onze vestigingen streven wij naar de hoogste kwaliteit in de uitvoering van de werkzaamheden. Ik ben er trots op dat de mannen van Euromaster Raalte zich de beste garage van Nederland mogen noemen. Ze hebben deze waardering beslist verdiend."

Eerlijk

Hoe wordt een garage in het pittoreske Salland de beste garage van Nederland? “Eerlijk zijn”, aldus vestigingsmanager Hans Reimink. “We luisteren goed naar de autobezitter, maken heldere afspraken over reparatie en prijs en komen onze afspraken na. En natuurlijk staan we altijd klaar voor onze klanten. Ook na werktijd. Maar ach, als zo’n klant daardoor voor de rest van zijn leven bij ons terugkomt met zijn auto, en zijn buurman, en zijn schoonvader er bij, dan ben ik een tevreden mens.”