Zakelijk

Euromaster houdt PostNL mobiel

Euromaster voert een grootschalig bandenwisselproject uit bij PostNL. Maar liefst 1.000 PostNL-bestelwagens worden voorzien van vierseizoenenbanden. Dit project is de uitkomst van een tevredenheidsonderzoek onder medewerkers van PostNL Autobedrijf. Hierin spraken de chauffeurs een grote behoefte uit aan deze banden.

Gehoor geven aan vraag naar veilig rijden
Euromaster wisselt op circa 18 locaties in het hele land - van Assen tot Zierikzee - de banden van 1.000 bestelwagens van PostNL Autobedrijf. In totaal krijgt PostNL 5.000 nieuwe vierseizoenenbanden (aantal is inclusief reservewiel). Lucia Smit-Kleiman, Adviseur Wagenpark van PostNL Autobedrijf: “Onze bestelwagens rijden gemiddeld 27.000 kilometer per wagen per jaar. Onze chauffeurs gaven aan veiligheid een belangrijk item te vinden. Nederland heeft nu eenmaal een regenachtig klimaat. Daarbij komt dat de winters de afgelopen jaren – voor Nederlandse begrippen – extreem zijn geweest. In een aantal gevallen kwamen onze bestelwagens niet van hun plek. In combinatie met de verplichting die PostNL heeft om dagelijks post te bezorgen, was dit aanleiding om gehoor te geven aan het verzoek van onze chauffeurs.”

Flexibele wisselservice, grote capaciteit
PostNL koos voor Euromaster vanwege haar capaciteit om in korte tijd grote aantallen wissels te kunnen uitvoeren. Euromaster beschikt over een mobiele service waarmee zij naar de opdrachtgever komt om te wisselen. Dit gebeurt op momenten dat het de opdrachtgever gunstig uitkomt. Naast wisselen, balanceert Euromaster de banden ook direct. Om te komen tot een bandenkeuze reden acht PostNL-chauffeurs op een testcircuit met verschillende merken vierseizoenenbanden. Uiteindelijk is gekozen voor de merken Goodyear, Continental, Vredestein en Hankook.

Meedenkende kracht
Niet alleen de capaciteit van Euromaster was aanleiding voor PostNL om de bandenexpert in de arm te nemen. Lucia Smit-Kleiman: “Wij hebben gekozen voor Euromaster omdat zij vanaf onze aanvraag zeer professioneel en pro-actief heeft meegedacht om deze grote operatie in goede banen te leiden. Daarnaast heeft Euromaster een groot landelijk dekkend netwerk waarmee ze al onze locaties kan bedienen.”

Kerstkaarten op tijd én veilig bezorgd
Leon Blijenberg, Fleetmanager Mobile Light van Euromaster: “Dit is een drukke wisselperiode. Maar desondanks zijn onze medewerkers in staat geweest om in korte tijd en in weer en wind al honderden wissels uit te voeren. Wij streven ernaar om in de nabije toekomst hetzelfde te kunnen betekenen voor andere organisaties met grote wagenparken. Wij vinden het een eer om ’s lands grootste postbedrijf veilig de winter door te helpen en ertoe bij te dragen dat de kerstkaarten op tijd én veilig kunnen worden bezorgd.”